Top

FAQ

Hoe vind ik (snel) de artikelen die ik altijd bestel?
Er kan eenvoudig gezocht worden op het artikelnummer van je oude bestelling.
Kan je het artikel niet vinden, probeer bij de artikelnummers van artikelen welke al lang in de collectie zitten voorloop-nullen te gebruiken bij je zoekopdracht (B1 is nu B001 geworden) of neem even contact op.

Krijg ik geen cadeautje meer bij mijn bestelling?
Jazeker! Echter nu is er de mogelijkheid om per bestelling zelf een artikel uit te kiezen uit de categorie GIVE AWAYS. Wij kunnen zelf buiten je eigen keuze ook nog extra artikelen toevoegen aan de hand van de bestelgrootte.
Voeg je niets toe aan je bestelling dan gaan wij ervan uit dat je dit niet op prijs stelt.
Je mag ook voor een verrassing kiezen, dan blijft het cadeautje een verrassing! 

Als ik nu 20 stuks van een artikel wil bestellen en er zijn er maar 10 op voorraad?
Dan kunnen er maar 10 direct geleverd worden. Wil je meer, stuur dan even een berichtje VOORDAT je definitief bestelt. Wij kunnen de 10 op voorraad in ieder geval vrijblijvend voor je reserveren zonder dat je een bestelling hebt geplaatst. In 90% van de gevallen kunnen we artikelen direct bijbestellen. Wij geven altijd de voorkeur je dan 20 stuks van de nieuwe levering te sturen. Hierdoor sluiten we eventuele kleine batchverschillen uit en heb je zeker weten 20 dezelfde artikelen. Voor artikelen van merken zoals Miyuki, Swarovski en Beadalon gaat dit niet op, deze zijn altijd gelijk ongeacht welke batch je ontvangt! Dit kunnen we dus wel alvast zonder problemen vooruit sturen als dit gewenst is.

Nu worden jullie zeker duurder met de mogelijkheid tot elektronische betalingen?
Nee hoor! Sterker nog, bij een aantal artikelen is de prijs zelfs omlaag bijgesteld door nog betere inkoop deals! Ook is er een staffelkorting ingesteld waarbij de korting oploopt naarmate er meer besteld wordt.

Ik wil mij helemaal niet registreren als ik bestel!
Dat hoeft ook niet! Je mag je aankopen doen als gast zonder registratie.
Aan een klantenaccount zitten wel voordelen, zoals bijvoorbeeld je oude bestellingen inzien en het niet steeds opnieuw hoeven invullen van je gegevens. De keuze of je dit wil laten we helemaal bij jou.

Zijn de verzendkosten omhoog gegaan?
Nee, er is alleen een extra optie beschikbaar gekomen bij verzendingen brievenbuspost.
Dan wordt je bestelling geregistreerd verzonden met track and trace net als een pakket en is de levering te volgen. 
De standaard verzendkosten blijven gelijk, dit zijn alleen meerkosten voor de track and trace.
Kies je hier niet voor, dan gaat je bestelling gewoon met de reguliere post mee. 

Ik bestel maar iets kleins, moet ik dan ook €2,20 verzendkosten betalen?
De verzendkosten zijn standaard 2,20, mochten de werkelijke kosten nu enorm verschillen met de betaalde verzendkosten, dan ontvang je postzegels ter compensatie terug.
Bijvoorbeeld: als de werkelijke verzendkosten €0,75 zijn, ontvang je postzegels ter waarde van €0,75 retour bij je bestelling. Zo betaal je voor je bestelling uiteindelijk €1,45 verzendkosten. Let op!! Zie aanpassing met ingang van 1 oktober 2015 bij de verzendkosten.
De postzegels die je ontvangt hebben het STOER XXL logo, en zijn gewoon te gebruiken voor je eigen post.

Ik heb al een bestelling geplaatst maar ben nog iets vergeten, moet ik dan opnieuw verzendkosten betalen voor de extra artikelen?
Zolang je bestelling nog niet verzonden is hoeft dit niet!
Je kan dan een nieuwe bestelling plaatsen met de vergeten artikelen. Vul bij vouchercode het woord combi in en er worden geen nieuwe verzendkosten berekend!
Je bestellingen gaan dan gecombineerd met de post mee.

Komt er een minimum bestelbedrag?
Nee, alleen is er wel een minimum bedrag van €2,50 voor iDEAL betalingen.
(Bij)betalingen van bestellingen onder dit bedrag accepteren we alleen via bankoverschrijving of Paypal.
Dit om de bankkosten en dus ook onze prijzen zo laag mogelijk te kunnen houden voor jullie.

Komen er extra kosten voor betalingen via Ideal?
Nee, juist omdat we dit zonder extra kosten willen aanbieden accepteren we kleine betalingen enkel via bankoverschrijving of Paypal.

Ik wil mijn bestelling laten verzenden per brievenbuspakje met track and trace.
Wat nu?

Tijdens het bestelproces kan je de optie voor track and trace aan te geven.
Standaard verzenden wij bestellingen boven de 50 euro al met track and trace.
Bij bestellingen tussen de 25 en 50 euro zijn de standaard verzendkosten gratis maar kan je wel voor een kleine meerprijs een track and trace nummer op je bestelling krijgen!
Let op! Track and trace voor brievenbuspakketjes is alleen voor binnen Nederland!

Wanneer wordt mijn bestelling pakketpost?
Wij gebruiken voor de verzending bubbeltjesenveloppen en brievenbusdoosjes en we hebben veel verschillende formaten.
Eigenlijk kunnen nagenoeg alle artikelen door de brievenbus geleverd worden.
Momenteel zijn de artikelen die door de dikte niet anders dan per pakketpost verzonden kunnen worden op 1 hand te tellen.
Zodra je een van deze artikelen in je mandje legt, zie je daar dat de verzendmethode vanzelf aangepast wordt.
Zelf voor pakketpost kiezen is hierdoor niet nodig.

Wat gebeurt er als ik mij inschrijf voor de nieuwsbrief?
Dan ontvang je op het opgegeven email adres een mail met een link waarmee je je aanmelding definitief kan bevestigen. Zolang je dit nog niet gedaan hebt ontvang je geen nieuwsbrief en vervalt uiteindelijk je aanmelding.
Je ontvangt van STOER XXL ongeveer 1 a 2 x per maand een nieuwsbrief. In de nieuwsbrief wordt je op de hoogte gehouden van nieuwe artikelen en ontvang je regelmatig kortingscode's welke niet op de website komen te staan en alleen gelden voor de ontvangers van de nieuwsbrief.
Je weer uitschrijven voor de nieuwsbrief is eenvoudig, een link waar je dit kan regelen staat op elke nieuwsbrief. Natuurlijk mag je ook een mail sturen met het verzoek tot uitschrijving. Dan halen wij direct je gegevens uit de mailinglijst.

Zijn mijn gegevens veilig?
Privacy vinden wij heel belangrijk! 
Je kan bij STOER XXL alleen online betalen via een beveiligde verbinding.
Ook worden je gegevens uiterst vertrouwelijk behandeld en zullen je gegevens alleen gebruikt worden voor de communicatie tussen STOER XXL en jou en voor de juiste afhandeling van de bestellingen.
Om de privacy te waarborgen in het geval er een wedstrijd of prijsvraag is, worden van de winnaars alleen de voornaam en woonplaats op de beginpagina van de site vermeld, en ontvangt de winnaar een persoonlijke mail. 
STOER XXL geeft in ieder geval NOOIT je gegevens door!

Ik heb een andere vraag over de site of de werking ervan!
Aarzel niet en stuur je vraag naar info@stoerxxl.nl 
Dan beantwoorden we deze persoonlijk en kunnen we eventueel je vraag hier bij de FAQ's erbij zetten.

In ieder geval heel veel winkel plezier bij STOER XXL!