Top

FAQ

Hoe zit het nu met de platings?
Ik zie bijvoorbeeld zilverkleurige, verzilverde en zilveren artikelen....
Zilverkleurig heeft een laagje (plating) in de kleur van zilver.
Bij verzilverde artikelen zit er een laagje (plating) zilver over het artikel.
Zilveren artikelen zijn geheel gemaakt van zilver


Hoe vind ik (snel) de artikelen die ik altijd bestel?

Er kan eenvoudig gezocht worden op het artikelnummer van je oude bestelling.

Krijg ik wat extra's bij mijn bestelling?
Jazeker! Echter dit mag je zelf bepalen, per bestelling mag je zelf een artikel uitkiezen uit de categorie GIVE AWAYS. Wij kunnen zelf buiten je eigen keuze ook nog extra artikelen toevoegen aan de hand van de bestelgrootte.
Voeg je niets toe aan je bestelling dan gaan wij ervan uit dat je dit niet op prijs stelt.
Je mag ook voor een verrassing kiezen, dan blijft het cadeautje een verrassing! 

Als ik nu 20 stuks van een artikel wil bestellen en er zijn er maar 10 op voorraad?
Dan kunnen er maar 10 direct geleverd worden. Wil je meer, stuur dan even een berichtje VOORDAT je definitief bestelt. Wij kunnen de 10 op voorraad in ieder geval vrijblijvend voor je reserveren zonder dat je een bestelling hebt geplaatst. In 90% van de gevallen kunnen we artikelen direct bijbestellen. Wij geven altijd de voorkeur je dan 20 stuks van de nieuwe levering te sturen. Hierdoor sluiten we eventuele kleine batchverschillen uit en heb je zeker weten 20 dezelfde artikelen. Voor artikelen van merken zoals Miyuki, Swarovski en Beadalon gaat dit niet op, deze zijn altijd gelijk ongeacht welke batch je ontvangt! Dit kunnen we dus wel alvast zonder problemen vooruit sturen als dit gewenst is.

Hoe werkt de staffelkorting
Bij de staffelkorting loopt de korting op naarmate er meer stuks besteld worden, dit wordt automatisch berekend in je mandje.

Ik wil mij helemaal niet registreren als ik bestel!
Dat hoeft ook niet! Je mag je aankopen doen als gast zonder registratie.
Aan een klantenaccount zitten wel voordelen, zoals bijvoorbeeld de status van je huidige bestelling en je oude bestellingen inzien en het niet steeds opnieuw hoeven invullen van je gegevens. De keuze of je dit wil laten we helemaal bij jou.

Ik bestel maar iets kleins, moet ik dan ook €2,50 verzendkosten betalen?
De verzendkosten voor brievenbuspost binnen Nederland zijn gezet op het vlakke bedrag van 2,50, ook als het iets kleins maar relatief zwaar. De verzendkosten zijn bij licht wegende bestellingen deels administratie- en verwerkingskosten.

Ik heb al een bestelling geplaatst maar ben nog iets vergeten, moet ik dan opnieuw verzendkosten betalen voor de extra artikelen?
Zolang je bestelling nog niet verzonden is hoeft dit niet!
Je kan dan een nieuwe bestelling plaatsen met de vergeten artikelen. Vul bij vouchercode het woord combi in en er worden geen nieuwe verzendkosten berekend!
Je bestellingen gaan dan gecombineerd met de post mee.

Is er een minimum bestelbedrag?
Nee, alleen is er wel een minimum bedrag van €2,50 voor iDEAL betalingen.
(Bij)betalingen van bestellingen onder dit bedrag accepteren we alleen via bankoverschrijving of Paypal.
Dit om de bankkosten en dus ook onze prijzen zo laag mogelijk te kunnen houden voor jullie.

Komen er extra kosten voor betalingen via Ideal of Paypal?
Nee, hier zitten verder geen verborgen kosten. Ondanks dat met name Paypal een dure betaalmethode is, nemen wij deze bankkosten op ons.

Ik wil mijn bestelling laten verzenden per brievenbuspakje met track and trace.
Wat nu?

Tijdens het bestelproces kan je de optie voor track and trace aanvinken.
LET OP! Standaard verzenden wij bestellingen boven de €15,00 al met track and trace, dit hoef je dus niet opnieuw te kiezen!
Voor bestellingen onder €15,00 is er een kleine bijdrage van €1,50
Let op! Track and trace voor brievenbuspakketjes is alleen voor binnen Nederland!

Wanneer wordt mijn bestelling pakketpost?
Wij gebruiken voor de verzending bubbeltjesenveloppen en brievenbusdoosjes en we hebben veel verschillende formaten.
Eigenlijk kunnen nagenoeg alle artikelen door de brievenbus geleverd worden.
Momenteel zijn de artikelen die door de dikte niet anders dan per pakketpost verzonden kunnen worden op 1 hand te tellen.
Zodra je een van deze artikelen in je mandje legt, zie je daar dat de verzendmethode vanzelf aangepast wordt.
Zelf voor pakketpost kiezen is hierdoor niet nodig.
Is door het bestelvolume pakketpost noodzakelijk, dan nemen we contact met je op.

Wat gebeurt er als ik mij inschrijf voor de nieuwsbrief?
Dan ontvang je op het opgegeven email adres een mail met een link waarmee je je aanmelding definitief kan bevestigen. Zolang je dit nog niet gedaan hebt ontvang je geen nieuwsbrief en vervalt uiteindelijk je aanmelding.
Je ontvangt van STOER XXL ongeveer 1 a 2 x per maand een nieuwsbrief. In de nieuwsbrief wordt je op de hoogte gehouden van nieuwe artikelen en ontvang je regelmatig kortingscode's welke niet op de website komen te staan en alleen gelden voor de ontvangers van de nieuwsbrief.
Je weer uitschrijven voor de nieuwsbrief is eenvoudig, een link waar je dit kan regelen staat op elke nieuwsbrief. Natuurlijk mag je ook een mail sturen met het verzoek tot uitschrijving. Dan halen wij direct je gegevens uit de mailinglijst.

Zijn mijn gegevens veilig?
Privacy vinden wij heel belangrijk! 
Je kan bij STOER XXL alleen online betalen via een beveiligde verbinding.
Ook worden je gegevens uiterst vertrouwelijk behandeld en zullen je gegevens alleen gebruikt worden voor de communicatie tussen STOER XXL en jou en voor de juiste afhandeling van de bestellingen.
Om de privacy te waarborgen in het geval er een wedstrijd of prijsvraag is, worden van de winnaars alleen de voornaam op de site vermeld, en ontvangt de winnaar een persoonlijke mail. 
STOER XXL geeft in ieder geval NOOIT je gegevens door!

Ik heb een andere vraag over de site of de werking ervan!
Aarzel niet en stuur je vraag naar info@stoerxxl.nl 
Dan beantwoorden we deze persoonlijk en kunnen we eventueel je vraag hier bij de FAQ's erbij zetten.

In ieder geval heel veel winkel plezier bij STOER XXL!